Saturday, September 26, 2009

既来之,则安之

我从不喜欢mid semester break holidays
原因是每次要烦该去那里,钱,交通
处处欠人情
或许大家都说可以回家
对, 回家
我也想
但是我不喜欢带着书和一大堆功课回家
重的要命
来临的一星期又让我心神不安
完全没读书去考试
看不懂
没办法练习
越来越对我的大学生活惊心胆跳
每天活在害怕世界里
围绕着我却是一班成绩不俗又非常在意成绩的人
复杂的人际关系
不择手段
我不明了
人说大了就有一大堆烦恼
我绝对举手赞成
好想好想
不想长大
希望每个学期赶快结束
回到有温暖的地方

昨晚去了 Bukit Tinggi Jaya Jusco
在Kim Gary
吃了Stone Grilled Rice & Ying Yong & 罗宋汤
RM15.90
也try了baked cheese rice with fish fillet
两样虽是signature item可是都还好
没大家想象中好吃


然后去看了where got ghost
也没我妹说得好看
还是我有太多心事
太多事担忧了?
很喜欢戏里的一个教训
要走shortcut, 就要准备对走的路负责
大家千万不要以为别人做的就一定没错
跟着就对了
要懂得分辩是非
所谓无风不起浪
一切都有其原因
大家请小心翼翼.......

我想唯一的办法是
既来之,则安之
以前多么希望自己可以多么的不平凡
现在的我却想要当个平凡的人
有平淡的生活
有每个人都有的一切
我, 真的想要.......

5 comments:

  1. add oil ar...
    try not to care about what the others would think about u.
    just be urself!!!!^^
    u read my latest blog post kan? teehee

    ReplyDelete
  2. 烦恼.. is because of too care about something.. sometimes, we hold it too tight... for sure.. we will feel stressful... hahaha.. somehow.. we are the one who make our lives difficult..

    jia u la.. my friend.. u r the best.. don give up easily..

    ReplyDelete
  3. 烦恼.. is because of too care about something.. sometimes, we hold it too tight... for sure.. we will feel stressful... hahaha.. we are the one who make our lives difficult somehow....

    jia u la.. my friend.. u r the best.. don give up easily..

    ReplyDelete
  4. panda* i cant open your blog if using my laptop, only can view when using my faculty cyber, so sometimes i am not updated with your latest blog post~

    panda & coffee* thanks...i jia you one~

    ReplyDelete
  5. haha. whatever it is, just be urself and have less worries. try not to care too much about ppl's view lo. teehee ^^

    ReplyDelete

得不到的东西, 我们会一直认为他是美好的, 那是因为你对他了解太少, 没有时间与他相处在一起. 当有一天,你深入了解后,你会发现原不是你想象中的美好.